A cserkészmozgalom - bár az egész világ ifjúságát megragadja, s e
tekintetben nemzetközi jellegű — nem akadályozza értékes nemzeti
sajátosságok kifejlődését sem. A nagy arányokban nekilendülő magyar
cserkészmozgalomnak ily speciális értéke a cserkészmunkának mély vallásos
szellemmel való átitatása. Nem hiába kimondottan vallásos egyesületek
alakították a legelső magyar csapatokat: a meleg, eleven vallásos élet
pedagógiai értékelését a magyar mozgalomban világosabban is látjuk, mint
a külföldiben.
Ezt a vallásos cserkészéletet segíti elő ez a füzet is. Imádságai nem
íróasztal mellett készültek. Végigélt és végigimádkozott cserkésztáborok
szelleme jár a sorok mögött, s az imák szövege mögül elő-előtör a
nógrádverőcei erdők friss fuvalma, a nőténcsi illatos rétek lehelete, a
parádi hegyek hajnali sóhajtása.
Ezek az imák segítik a cserkészeket abban, hogy minél közelebb jussanak a
magyar cserkészideálhoz (Tóth Tihamér előszavából).
A füzet két nagy részre oszlik:
Tábori imák (Táborozás előtt; Tábori szentmisére; Gyónási ima; Ima a
szentáldozás előtt; Áldozás után; Ima a természet Alkotójához; Reggeli
ima; Esti ima; Éjjeliőr imája; Ima a táborozás végén; Csapat- vagy őrsi
gyűlés előtti ima; Gyűlés utáni ima; Ima a parancsnokért; Ima
cserkésztestvéreinkért).
Elmélkedő imák a cserkésztörvényekről (I. A cserkész egyeneslelkű és
feltétlenül igazat mond; II. A cserkész híven teljesíti kötelességeit;
III. A cserkész ahol tud, segít; IV. A cserkész minden cserkészt
testvérének tekint; V. A cserkész másokkal szemben gyöngéd, magával
szemben szigorú; VI. A cserkész szereti a természetet: jó az állatokhoz
és kíméli a növényeket; VII. A cserkész feljebbvalóinak jó lélekkel és
készségesen engedelmeskedik; VIII. A cserkész vidám és meggondolt; IX. A
cserkész takarékos; X. A cserkész testben és lélekben tiszta).